Retur Policy

* 1. Företagsinformation

För köp som sker på denna webbplats ansvarar Simple Store of Sweden AB, 559386-3136. 
För information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR se paragraf nr 10.

Kontakta Oss
Mail: info@simplestore.se  

2. Priser
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto- och fraktkostnader.

*3. Leverans
Vanligtvis kommer varan skickas från oss senast 5 arbetsdagar efter att ordern mottagits. Om varan inte finns i lager är detta vår rutin:
- Vi skickar ett mail till dig omgående med information om att varan inte finns i lager samt när den förväntas komma in igen och när vi kan skicka ut din beställning. 

Skador och problem
Var god och inspektera din order när du har mottagit den och kontakta oss omedelbart om varan är sönder, skadat eller om du har fått fel produkt så att vi kan utvärdera problemet och hitta en lösning. 

4. Frakt
Vi skickar din vara med dessa logistikbolag, Postnord, DHL. Vi erbjuder alltid FRI FRAKT oavsett leverantör. 

5. Avbeställning/Återbetalning
Om du önskar att avbeställa en vara: 
Kontakta vår support omgående om du önskar ångra eller returnera en produkt.

För att kunna genomföra en retur behöver din artikel vara i samma skick som du fick den, oanvänd och i sin originalförpackning. För att slutföra din retur behöver vi även ett kvitto eller ett inköpsbevis.
Din returorder behöver innehålla allt som du tog emot (manual, etikett och andra tillbehör som ingick).
Returer som upptäcks ha öppnats, använts eller uppvisa skador kommer direkt att nekas en återbetalning/byte. 

Utbyten

Det snabbaste sättet att säkerställa att du får vad du önskar är att returnera vad du fått, när returen är godkänd, gör en separat beställning för önskad produkt.

Om du behöver byta ut det mot samma artikel, skicka ett e-postmeddelande till oss på info@simplestore.se

Kunden är ansvarig för returen och vi rekommenderar att använda en spårbar frakttjänst eller köpa till fraktförsäkring.
Vi kan annars inte garantera att vi får din returnerade artikel.

Saknad återbetalning

För att förenkla och säkerställa att du får en återbetalning har vi skapat en checklista som man behöver se över innan man kontaktar supporten.

  1. Kontrollera ditt bankkonto, det kan ta 5-10 arbetsdagar innan återbetalningen syns och kommer in på kontot.
  2. Kontakta din bank, med information om att du inte hittar återbetalningen ifall de kan se den på annat sätt.
  3. Vänligen kontakta oss på info@simplestore.se för att få vidare hjälp och support av våra specialister.

6. Reklamation

Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela oss (skriv på vilket sätt) om felet. Vi kommer då att informera dig om hur du går vidare (reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen).

*7. Ångerrätt och returer
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare har mottagit varan, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Om du vill ångra köpet och returnerar varan i väsentligt oförändrat skick får du tillbaka köpesumman för varan, inklusive fraktkostnader

För att påbörja en retur, kontakta oss på info@simplestore.se med följande information:

  • Ordernummer
  • Är produkterna öppna och/eller använda?
  • Vad är anledning till att du vill returnera?

Påbörja returen inom 14 dagar från det att du har mottagit produkterna. En av våra kundtjänst specialister kommer sedan påbörja processen om att felsöka returen eller hjälpa dig vidare. Returen behöver innehålla alla tillbehör och delar inklusive lådan i mottaget skick. 

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande med information om att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer även att informera dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Fraktkostnader återbetalas ej och dras av på summan innan återbetalningen. Återbetalning sker till ursprunglig betalningsmetod och kan ta 5-10 arbetsdagar.

Du kan alltid kontakta oss på info@simplestore.se

8. Betalning
Vi kräver betalning för varan från den tidpunkt den skickas från oss.

9. Kortinformation
När du handlar hos oss behandlas betalningen av Mondido Payments AB som är en svensk säker elektronisk betallösning för e-handel. Kortinformation skickas alltid krypterat med hjälp av SSL/TLS. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk kring PCI DSS, Level 1.

10. Personuppgifter och GDPR
Vi behandlar persondata i enlighet med GDPR. I samband med ditt köp godkänner du att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att fullfölja avtalet gentemot dig och för att kunna bedriva vår verksamhet. Du har enligt GDPR rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om de uppgifter som vi lagrar om dig är irrelevanta, felaktiga eller ofullständiga kan du begära att informationen ska rättas, begränsas eller tas bort, vilket vi gör i den mån det är möjligt enligt gällande lag (som t.ex. bokföringslagen). 

Vi är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som samlas in och har ingått personuppgiftsbiträdesavtal med våra underleverantörer. 

 

Kontaktformulär